Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteita myy Tietokonepalvelu Hietaniemi (y-tunnus: 2622791-6). Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron jollei toisin tuotteessa mainita (marginaaliverotus). Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Toimituskulut ja -tavat
Toimituskulut Postin pakettipisteeseen, Postin automaattiin tai Matkahuollon toimipisteisiin Suomessa ovat ILMAISET yli 100€ tilauksiin!
Alle 100€ tilausten toimituskulut ovat 7,50€
Lisämaksusta valittavana on myös Postin kotiinkuljetus 15,00€ tai Posti Express yrityspaketti 8,00€, joka toimitetaan ilman ennakkoilmoitusta 8-16 välillä.
Emme toimita tuotteita postiennakolla.
Käsittelyaika varastossa oleville tuotteille yleensä 1 työpäivä. Pyrimme lähettämään kaikki tilaukset tilausta seuraavana työpäivänä. Koneeseen tilatut muutokset voivat kuitenkin venyttää toimitusta työpäivällä.
Maksutavat
Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä tai noudettaessa myymälästä.
Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, POP Pankki, Aktia, omaSP, Säästöpankit, S-Pankki, Ålandsbanken, Visa ja Mastercard luottokortit sekä Klarna. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj sivuston kautta.
Myymälässä maksutapana on käteinen tai kortti.
Yritysasiakkaille laskutus on mahdollista etukäteen sovittaessa varauksin.
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
y-tunnus: 2122839-7
www.paytrail.com
Vaihto- ja palautusehdot
Mikäli haluat palauttaa, ole ensiksi yhteydessä asiakaspalveluumme palautusohjeita varten.
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautuksesta aiheutuvat postikulut maksaa asiakas.
Mikäli asiakas palauttaa tuotteen, johon on tehty erikseen sovittuja muutostöitä, voidaan muutostöiden perumisesta veloittaa 80€. Tämä ei koske tuotesivulla valittuja optioita, esimerkiksi suurempaa keskusmuistia.
Ohjelmistotuotteilla, joiden tuoteavain on luovutettu tai toimitettu asiakkaalle tai joiden tuotepakkaus on avattu, ei ole palautus- eikä peruutusoikeutta: Esimerkiksi Microsoft Office -ohjelmisto tai F-secure-tietoturvapaketti. Asiakkaalle erikseen räätälöidyllä tilaustuotteella ei ole palautusoikeutta.
Mikäli asiakas haluaa palauttaa tuotteen, asiakkaan tulee olla yhteydessä korkeintaan 14 vrk kuluessa tuotteen luovutuksesta tai toimituksesta asiakkaalle. Tämän jälkeen emme käsittele palautuspyyntöjä. Yhteydenoton jälkeen asiakkaalle annetaan palautusohjeet.
Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:
nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, pankkitilinumerosi sekä kopio tilausvahvistuksesta.
Palautusosoite:
Tietokonepalvelu Hietaniemi
Kalevan Puistotie 15
33500 Tampere
Kun asiakas on saanut palautusohjeet, tuote on palautettava viipymättä myyjälle.
Kun palautus on tarkistettu ja hyväksytty, rahat palautetaan asiakkaan tilille viikon kuluessa.
Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi puhelimitse numeroon 040 570 8434 tai sähköpostilla osoitteeseen myynti@tietokonepalveluhietaniemi.fi
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä viipymättä. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusliikkeeseen toimitusta noutaessa tai vastaanottaessa.
Takuu- ja vaihtoehdot
Tuotteidemme takuun pituus ilmoitetaan aina tuotesivulla. Poikkeuksena tästä ovat käytettyjen laitteiden akut, joilla on 3 kuukauden takuu, ellei tuotesivulla erikseen mainita akulle muuta takuuaikaa. Uusien laitteiden akkujen osalta noudatetaan valmistajan määrittelemiä takuuehtoja.
Virhe tuotteessa – mitä teen?
Jos tuotteessa ilmenee virhe, joka kuuluu kuluttajasuojalain piiriin, sinulla on oikeus:
- Ensisijaisesti tuotteen korjaukseen
- Toissijaisesti vastaavaan tuotteeseen vaihtamiseen
- Tarvittaessa osittaiseen hinnan palautukseen
- Viimeisenä vaihtoehtona on oikeus purkaa kauppa
Otathan meihin yhteyttä heti virheen havaitsemisen jälkeen ennen tuotteen lähettämistä huoltoon. Voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai asiakaspalveluchatin kautta. Varmistathan, että sinulla on tilaus- tai kuittinumero valmiina.
Takuun rajaukset
Takuu ei kata seuraavia tapauksia:
- Käyttöjärjestelmä- tai ohjelmistoviat (esim. Windows-ongelmat, haittaohjelmat)
- Kolmansien osapuolten sovellusten aiheuttamat viat
- Asiakkaan virheellisestä asennuksesta tai käytöstä johtuvat viat
Uusissa tuotteissa sovelletaan lisäksi valmistajan takuuehtoja.
Takuukäsittely ja toimitusohjeet
- Takuu alkaa toimituspäivästä eli siitä päivästä, kun tuote on luovutettu asiakkaalle.
- Korjatun tai vaihdetun tuotteen takuu jatkuu alkuperäisen takuun mukaisesti — se ei ala alusta.
- Takuuasioissa tuote tulee toimittaa meille alkuperäisessä kokoonpanossaan.
Tietoturva ja vastuunrajoitus
Tietokonepalvelu Hietaniemi ei vastaa takuuhuollon tai tuotteen virheen yhteydessä mahdollisesti hävinneistä tiedostoista, ohjelmistoista tai muusta datasta. Varmuuskopioiden ottaminen on asiakkaan vastuulla. Tarvittaessa voimme sopimuksesta suorittaa tiedostojen talteenoton tai varmuuskopioinnin voimassa olevan hinnaston mukaisesti ennen huoltoa.
Aiheettomat huoltopyynnöt
Jos tuote todetaan huollossa virheettömäksi tai takuun ulkopuoliseksi, veloitamme työaikaperusteisen tarkastusmaksun, kuitenkin enintään 80 €.
Muuta
Pidätämme oikeuden muuttaa takuu- ja toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin takuu- ja toimitusehtoihin.
Tietokonepalvelu Hietaniemi käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Tietokonepalvelu Hietaniemi sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle kuljetusyhtiöitä lukuun ottamatta.